Rivstart.se
Allt du måste veta om att starta eget

I din kundvagn:


Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Öka din försäljning med 42,5 % på ett år med vår fantastiska produkt - struntprat?


Säljtipset – smarta tips för smarta säljare

Visst är den här typen av rubrik rolig när de kommer i spam eller som DR. Och det är inte bara humoristiskt, det känns ungefär lika trovärdigt som när regeringen med allvar i blick och karska nickningar lovar att lyfta upp småföretagarfrågor högt upp på agendan. Man läser, ler, skakar lite på huvudet och går vidare.

Men...

…det går ju faktiskt att öka försäljningen med 42,5 %. Nyckeln finns i det du gör varje dag, snarare än i en enda stor smäll.


Så här gör du för att öka försäljningen med 42,5 % på ett år.

  • Ring fem möjliga kunder varje dag och berätta om något de kommer att gilla. Har du inget att berätta – skapa det.
  • Börja svara i telefonen och klistra fast en notis på telefonluren som det står ”le” på, så kommer du ihåg det också.
  • Prioritera försäljning framför administration. Om du har en hög med papper framför dig – sortera dem och lägg allt som har med försäljning och kunder att göra högst upp och allt som har med administration att göra längst ner.
  • Hör du vad kunderna säger? Säger kunderna något om din produkt eller tjänst som kan göra den bättre? Har du frågat dem? Gör det. Fråga om det är något de saknar. Något du kan erbjuda mer. Agera på det du får veta.
  • Kontakta kunderna efter köpet, det visar att du tänker framåt och det gör dina kunder tryggare. Se med andra ord till att avsluta avslutet så blir du bättre bemött när du hör av dig för att sälja nästa gång.
  • Börja intressera dig mer för din omvärld. Vad stod det i tidningen idag som du inte håller med om? Vad är det journalisterna inte har fattat med din värld? Berätta det för dem, och gör det ärligt, snyggt och trevligt så kanske de gillar det du säger så mycket att du får vara med på ett hörn.
  • Börja intressera dig för marknadsföringen. ”Har inte tid” duger inte. Gör den roliga marknadsföringen först – Det finns saker man gillar mer. Ett bra sätt att få igång marknadsföringen är att börja med det man tycker mest om.
  • Intressera dig intensivt för vad dina konkurrenter gör bättre än du gör. Skapa sedan förutsättningar som gör det lätt för kunderna att se fördelarna med ditt företag framför din konkurrents. Suck, ja så enkelt är det ju faktiskt när kunderna tar köpbeslut.
  • Fundera över varför du gör det du gör. Det bästa sättet att entusiasmera kunder är att vara äkta – att gilla det du gör.
  • = ökning på 42.5 %.
  • Kostnad – Engagemang, glöd, och lust.
  • Gör nu!

Nu finns det inga ursäkter längre

345 smarta sätt att hitta nya kunder

"När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldig mycket av "345 ..." så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan "knapp" så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok. :-)
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Vilken investering! Man läser boken på tre timmar och får värden som i en ettårskurs på Handelshögskolan (minus det tråkiga på handels)"
Janne Pettersson, Malmö

"Märkligt men varje gång jag får en ny bok av dig startar genast en fantastisk process. Jag kastar mig omgående över innehållsförteckningen, plockar ut de kapitel som intresserar mig mest och detaljstuderar dem.Sedan går hjärnan igång på högvarv och inspirationen flödar. Till och med på natten så att jag vaknar med nya idéer och måste stiga upp och skriva ner dem på papper. Så här håller det på i en dryg vecka, då och då med återblickar i boken. Till slut har jag skapat ett helt nytt koncept som vi nu börjat använda oss av för att hitta nya kunder. Det har redan börjat fungera alldeles utmärkt. Framöver kommer jag att använda boken ”345 smarta sätt att hitta NYA KUNDER”som en uppslagsbok. Precis som jag gör med dina tidigare böcker."
Johan Sternberg, LUXOR FINANS

"Älskade denna bok. Bör läsas flera gånger. Bara man har i åtanke att tänka "hur kan jag använda detta i min verksamhet" för varje tips."
Oskar Bentfors, Fruktkorgsexpressen Fruity AB

"Skitbra – en guldgruva för mig, har hjälpt upp mitt självförtroende, fått mig att vakna till och ta mig upp ur desperationens dy."
Mårten Smith, Mårtens Nätverk

"Har fått i present och hjälpt mig med att vara tydligare och inrikta mig på vad kunden har för problem. Här får du hjälp! Ändrar hemsidan lite men ofta. Har lyckats komma högt på sökmotorerna. Skriva om kundens problem och att vi kan hjälpa dem. Att hålla kontakt med befintliga kunder. För att kunden ska ge mig sina pengar måste jag avhjälpa deras problem. Många andra tips."
Anders Sköldebrand, Ren luft kontroll

”Boken har hjälpt otroligt mycket! Boken förtjänar betyget 10 (av 5 möjliga)!”
Sofia Granlund, Sätra Brunn Spa och Konferens

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotall böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen

Lägg gärna till mig som vän på Facebook

Läs mer om den här sajten här

Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Säljtipset här:



Rivstart.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se | Sitemap