Rivstart.se
Allt du måste veta om att starta eget

Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Konsten att få rejält betalt


Tjänstetipset - för dig som säljer tid

Hur gör man för att få rejält betalt? Finns det en quick fix som inte inbegriper att gifta sig rikt eller råna banker?
Reglerna i spelet "Rejält betalt" är inte svåra men många företag misslyckas med dem varje dag - konstigt nog.

Blunda och föreställ dig att du och alla andra som erbjuder samma sak som du - står på en lång lång rad. Nu blir du en kund som ska gå raden fram och stanna där det känns bäst. Vilket blir skälet till att kunden stannar hos dig?

Här är några förslag som ger dig rejält betalt:
  • Du erbjuder något med en twist som inte erbjuds av någon annan
  • Din tydliga service och tryggheten du erbjuder
  • Längre eller annorlunda garantier
  • Bättre uppföljning
  • Bättre utbildning
  • Personalen
  • De annorlunda öppettiderna
  • Urval - större, bredare och/eller djupare
  • Du levererar på ett speciellt sätt (snabbare, längre, på udda tider etc.)
  • Din enkelt bevisade kunskap och erfarenhet
  • Du kan visa att du kommer att finnas kvar
  • All of the above

  • Hur många rätt fick du nu? Hur många tänker du ha om en månad? Helt enkelt - hur rejält betalt vill du ha inom ett år?

    Lästips för alla som säljer tjänster

    444 smarta tips för dig som säljer tjänster

    "Jag har bara hunnit halvvägs genom boken men är eld och lågor över hur mycket jag redan känner att jag vill implementera i mitt företag snarast. Så tack för en välskriven bok som verkligen har gett mig ny energi och ett härligt jävlaranamma att nu ska saker göras mer effektivt i framtiden."
    Michael Zettergren, Adventure Lovers AB

    "Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
    Mona Härlin, villasjöviken AB

    "Så rapp, så ärlig och helt imponerande. Tipsen funkar verkligen! Det är så mycket tips, man behöver inte ens gå igenom hela boken. Räcker med att hoppa till det kapitel man har problem med, läsa och agera..BOM..det funka..klockrent! Boken är lättläst, imponerande synvinkel. Jag fick ett helt annat perspektiv..utan att skämmas för att begära betalt för det arbete jag gör. Under min uppväxt och i skola har jag aldrig fått lära mig att ta mer betalt än vad jag får(vilket funkar väldigt dåligt nät man har eget företag!). Jättebra tips!! Ni har verkligen lyckats att få ihop dom smarta tips som verkligen funkar!!"
    Tashmina KhudojBerdi, Beauty By Tashmina

    "Jag har framför allt vågat ta prisfrågan! Jag läste prisavsnittet dagen innan det var dags för "de första officiella" kundmötena och lade sen fram priset på sättet som föreslogs. Den första kunden tog det direkt! Den andra kunden ville pruta - då gjorde jag som boken sa och tog bort något i samma veva. Och alla blev nöjda! :) Boken var nästan som att hålla någon i handen medan man gjorde det här läskiga."
    Nina Thell, NT7 Stockholm

    Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

    Om artikelförfattaren:

    Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotall böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen

    Lägg gärna till mig som vän på Facebook

    Läs mer om den här sajten här

    Veckans samvetsfråga:
    När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?



    Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
    Prenumerera gratis på månadsbrevet Tjänstetipset här:




    Rivstart.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@redaktionen.se | Sitemap