Rivstart.se
Allt du måste veta om att starta eget

I din kundvagn:


Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Här är skälen till varför du ska starta ett nyhetsbrev


Internetaffärer – tips för alla som vill göra bättre affärer på nätet

Nu ska jag verkligen försöka övertyga dig om vinsterna med att starta och driva ett elektroniskt nyhetsbrev.

Jobbigt? Krav krav krav :-)

Ok, jag ska göra mitt bästa för att visa dig varför du ska ha ett. Det är antagligen det mest effektiva verktyg en internetmarknadsförare kan ha.


Fem skäl till varför du ska ha ett elektroniskt nyhetsbrev:

1. Du får chansen att visa dina kunder och de som kan bli dina kunder vad du kan och att du håller igång hjärnan och tänker framåt.

2. Du skapar naturliga skäl för prenumeranter att besöka din sajt.

3. Du får en kontinuerlig utbildning i det du håller på med eftersom du inte kan stelna till utan faktiskt komma med något som hjälper i dina brev.

4. Ett nyhetsbrev stärker ditt företags varumärke på längre sikt.

5. Det ger dig en chans att få finnas med i dina kunders vardag på ett positivt sätt.


Fem saker du ska ha i brevet:

1. Brevet bör ge dina kunder kontinuerlig information som gör dem klokare inom ett område (ditt) som de inte har tid att bevaka själva.

2. Erbjudanden om nya produkter relaterade till ditt brevs ämne är bra. Det hjälper dina prenumeranter att bli bättre på det de vill bli bra på. De prenumererar ju på brevet och är såklart intresserade av ämnet och av sånt som kan göra dem ännu bättre.

3. En personlig ton. Tänk inte att du SKRIVER ETT NYHETSBREV där du ska försöka visa hur smart du är. Tänk att du skriver brevet till din bästa kompis som behöver få veta en sak för att bli bättre.

4. Tänk så här på innehållet: Är det här så bra att det egentligen är värt pengar att få veta? Då är det bra.

5. En referens i slutet- kanske en textsnutt om vad du kan hjälpa till med mera: "Du vet väl att vi hjälper företag med...." så att kunderna får chansen att gå vidare.

Lästips som andra har gillat

Konsten att starta, driva och lyckas med en internetbutik

"Vi jobbar med logistik, lager och packning åt e-handelsbolag och innehållet i boken är vältajmat och vaket. Till och med jag har lärt mig en hel del nytt. Guldkornsbok kallar jag den internt och skickar runt den bland medarbetarna."
Minna Karlsson, vd Big Box

"Inspirerade som alltid! Har tänkt länge på att integrera bokshop i min sajt och nu vet jag hur."
Stefan Engeseth, föreläsare & författare, DetectiveMarketing.com

"Tack Jack för ännu fler nya idéer och en stark sammanfattning av A & O för e-handelsstartups!"
Alexander Lindskog, Apsis.com

"Mycket matnyttigt som jag har nytta av i mina kunders projekt. Gillade speciellt tänket om hur man kan öka försäljningen med hjälp av Instagram."
Olof Engfeldt, marknadsförare och webbcopywriter

"Jag har läst din bok Konsten att starta, driva och lyckas med en internetbutik. En bok som jag tycker är bra på många sätt, den är informativ, intressant och inte minst nödvändig inför en planering av en e-butik. Tack för att jag idag har betydligt mer kunskap om e-handel! Du skriver instruktivt!"
Nils Divert

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotall böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen

Lägg gärna till mig som vän på Facebook

Läs mer om den här sajten här

Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?



Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 17 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Läs exempel på tipsbrevet Internetaffärer så du vet vad du får

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.




Rivstart.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se | Sitemap